Iedereen heeft het over AI, maar weinigen doen het echt goed. Op EDAY (2 oktober) snijdt Emma Verhagen door de hype heen en richt zij zich op wat er écht toe doet: het bouwen van AI-strategieën en -oplossingen die meetbare bedrijfsimpact opleveren. Leer hoe je use-cases met een hoog rendement identificeert, AI-initiatieven afstemt op kernbedrijfsdoelen en hoe je de meest voorkomende valkuilen die tot mislukking leiden vermijdt.
Op school blonk ze al uit in IT en inmiddels spreekt ze meer computertalen dan werkelijke talen. De in Roemenië geboren Emma Verhagen kwam een groot aantal jaren geleden naar Nederland om aan de Erasmus Universiteit Rotterdam haar IT skills nog verder te ontwikkelen.
Haar professionele carrière begon ze bij Accenture, waar ze projecten deed voor onder andere KPN en Philips. Vervolgend maakte ze de overstap naar Unilever waar ze als Global Digital R&D Manager werkzaam was.
Sinds kort heeft ze een eigen adviespraktijk. ‘Ik had jaren gewerkt bij Unilever, aan wereldwijde strategieën, complexe problemen opgelost en oplossingen opgeschaald. Maar ik wist dat ik iets voor mezelf wilde opbouwen,’ schrijft ze op LinkedIn.
Nu richt ze zich vooral op de zorgsector. Het gaat om het oplossen van de échte problemen waar zorgprofessionals elke dag tegenaan lopen. Artsen die verdrinken in administratie. Verpleegkundigen die opbranden. En patiënten die te lang moeten wachten.’We hebben inmiddels meerdere AI-strategieën opgesteld en bewezen succes geboekt in de zorg.’
emerce
16-09-2025 11:53