Shopping-app Temu heeft op 9 april alle Google Ads in de VS gestopt. Gevolg: de app keldert tot onzichtbare posities in de hitlijsten.
Moederbedrijf Pinduoduo van Temu heeft het groene licht gegeven om de Amerikaanse positie van zijn internationale succesverhaal in e-commerce in de vriezer te zetten. Immers, geen Google Ads betekent: geen nieuwe gebruikers.
De Chinezen reageren daarmee vermoedelijk op de importheffingen die president Trump oplegt voor items die uit China worden geïmporteerd. Ze kunnen niet inschatten welke operationele en financiële impact het heeft dat Amerikanen meer moeten gaan betalen voor de voorheen goedkope Chinese import.
Trump hield zijn ‘libertion day’ op 2 april, een week voordat de heffingen van kracht zouden worden. De bedragen nu 145 procent de waarde van de goederen, wat een ruime prijsverdubbeling inhoudt ten opzichte van de oude situatie.
Mike Ryan spotte de ontwikkeling en schetst op LinkedIn: “Temu’s aandeel in de reclame-impressies, het aantal advertentie-impressies die ze ontvangen in vergelijking met de hoeveelheid waarvoor ze in aanmerking komen om te ontvangen, stortte in. Temu verscheen helemaal niet meer in het veilingaanbod vanaf 12 april.”
Chinese topambtenaren zeggen, in reactie op de Amerikaanse handelsblokkades, zich meer te willen richten op de Europese Unie en de buurlanden.
Foto: Filipe Dos Santos Mendes, Unsplash
emerce
17-04-2025 08:55