Levi’s: E-commerce groeit 13 procent

De digitale verkopen bij kledingfabrikant Levi Strauss groeide in de eerste maanden van 2025 met dertien procent. Het bedrijf verkoopt nu meer dan 50 procent via eigen kanalen. In de drie maanden tot maart realiseerde Levi Strauss voor het eerst in zijn bestaan meer omzet via zijn eigen kanalen dan via de groothandel en, daarmee, via derde partijen. Hoeveel via internet werd verkocht, houden de Amerikanen voor zich. Wel meldt het dat e-commerce met dertien procent steeg en ‘direct to consumer’ als geheel met negen procent. De grootste groei vond plaats in Azië (+14%), het minste in de VS (+8%). Europa noteert een plus van elf procent. Direct to consumer was in het eerste kwartaal goed voor 788 miljoen dollar, een plus van 52 procent ten opzichte van begin 2024. De totale kwartaalomzet nam met drie procent toe tot 1,5 miljard dollar. Dat blijkt uit cijfers die CEO Michelle Gass begin deze week bekendmaakte. Foto: Ricardo Gomez Angel, Unsplash
emerce
11-04-2025 06:40