Pinterest neemt het bedrijf tvScientific over om profielen van zijn gebruikers benaderbaar te maken voor tv-adverteerders.
In de praktijk komt het erop neer, dat adverteerders in een programmatic omgeving profielen kunnen benaderen van Pinterest-gebruikers. Het gaat hierbij om reclame op smart-tv’s.
“Met deze overname brengen we een publiek met een hoge koopintentie naar connected tv (CTV). Het op resultaten gebaseerde CTV-platform van tvScientific wordt direct geïntegreerd in de performanceproducten van Pinterest, waaronder de suite voor automatisering en AI-gestuurde advertenties, Pinterest Performance+.”
TVScientific is primair actief op de Amerikaanse markt voor CTV en Over-the-Top advertising. Het bedrijf richt zich op performancemarketing via streaming televisie bij onder meer NBCUniversal, Paramount, Roku, Samsung, Vizio en Magnite/SpotX.
Financiële details van de transactie zijn niet bekendgemaakt, maar het gaat in elk geval om meer dan 125 miljoen dollar.
Foto: Crystal Y / Unsplash
emerce
17-12-2025 07:53