LADbible Group lanceert eerste televisiekanaal in Nederland

De Britse mediagigant LADbible Group heeft zijn eerste eigen televisiekanaal gelanceerd in Nederland. Het kanaal is exclusief beschikbaar op Samsung TV Plus. Samsung TV Plus is de gratis advertentie-ondersteunde streamingtelevisiedienst van de Koreaanse elektronicafabrikant. Het is zijn ‘eigen Netflix’, een manier om meerwaarde te bieden aan eigenaren van dit merk televisie. De streaming-app toont series als Minutes With, Snack Wars, Agree to Disagree en Would You Rather, programma’s die samen meer dan 280 miljoen views op YouTube hebben. Gen Z-kijkers met een Samsung smart-TV kijken gemiddeld anderhalf uur per dag naar gestreamde content. LADbible Group ziet hierin een kans om zijn bereik verder uit te breiden, nadat het bedrijf zich jarenlang vooral profileerde als online contentproducent. LADbible Group, sinds vier jaar aan de Londense beurs genoteerd, groeide de afgelopen jaren uit tot een van de grootste social media-uitgevers wereldwijd. In de eerste zes maanden van dit jaar noteerde het https://lbgmedia.co.uk/ een omzet van 50 miljoen euro (+13%) en een winst voor belasting van tien miljoen euro (+165%).
emerce
05-11-2025 11:55