Kleine influencers, met 1–10k volgers, scoren het hoogst op engagement. Mega-influencers, met meer dan 1 miljoen volgers, presteren het best qua conversie. Dit en meer blijkt uit een nieuw rapport dat Emerce vandaag publiceert.
Influencer marketing heeft zich tot een belangrijk onderdeel in de marketingmix ontwikkeld. Maar hoe weet je nu of je campagne naar behoren heeft gepresteerd? Samen met influencer marketing platform The Cirqle heeft Emerce de prestaties van verschillen grootten influencers in kaart gebracht. Dit op basis van first party data van 1,5 miljoen creators uit het platform van The Cirqle.
Hierin komen onder andere gemiddelde engagement, conversie en ROI, gemiddelde campagnebudgetten en gemiddeld bereik, CPM en CPC aan bod.
Data over het unieke bereik van verschillende grootten influencers laten bijvoorbeeld zien dat het bereik procentueel sterk afneemt naarmate de influencer groter wordt: van 77% bij nano’s (1–10k volgers) tot 16% bij mega’s (1M+ volgers). Ondertussen neemt de overlap met betaalde media juist toe met de schaal.
Eveneens blijkt dat micro-influencers met Reels/TikToks meer interactie genereren, terwijl mid-tier influencers met hetzelfde format een hogere conversie behalen. De ROI is voor beide categorieën vergelijkbaar.
Het volledige rapport vind je hier en is vrij te downloaden met een Emerce for teams-abonnement.
emerce
16-10-2025 06:02