De onlineomzet was in mei 4,7 procent hoger dan in mei 2024. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 8,7 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multichannelers) was 0,7 procent lager.
De onlineomzet van de winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen, de winkels in consumentenelektronica en de winkels in overige non-foodartikelen lag in mei 2025 hoger dan in mei 2024, aldus het CBS. De onlineomzet van de winkels in kleding was lager dan een jaar eerder.
De detailhandel heeft in mei 2,2 procent meer omgezet dan in mei 2024, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 0,4 procent lager. De omzet van de non-food (inclusief detailhandel niet-in-winkel) groeide met 2,5 procent en de omzet van de foodsector (winkels in voedings- en genotmiddelen) met 1,7 procent.
De omzet van de non-food (inclusief detailhandel niet-in-winkel) groeide in mei 2025 met 2,5 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 0,9 procent hoger dan een jaar eerder.
De winkels in recreatieartikelen, de drogisterijen, de winkels in meubels en woninginrichting en de winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren) hebben in mei meer omgezet dan in mei 2024. Daarentegen hebben de kledingwinkels, de winkels in schoenen en lederwaren en de winkels in consumentenelektronica in mei minder omgezet.
emerce
01-07-2025 06:33