Snapchat heeft een reeks nieuwe initiatieven aangekondigd. Het bedrijf lanceert onder meer een locatiegerichte merkcampagne, nieuwe AI-gestuurde advertentie-oplossingen, updates voor adverteerders en makers, én een live muziekserie in eigen huis.
Een van de opvallendste vernieuwingen is de uitbreiding van Sponsored Snaps, Snapchat’s nieuwste advertentieproduct. Deze advertenties, die eind vorig jaar het grootste bereik op één dag realiseerden voor het platform, leveren gemiddeld 30 procent meer bereik op in de VS. Sinds de introductie met merken als Wendy’s, wil Snapchat nu meer gerichte opties aanbieden aan merken en creators die campagnes rechtstreeks in de chat-inbox van gebruikers draaien.
Nieuw is First Snap, een eerste-indruk-formule waarbij gebruikers bij het openen van de chat-app direct een advertentie te zien krijgen. Deze opent als een full-screen video en bevat een duidelijke call-to-action. In de toekomst zouden gebruikers zelfs rechtstreeks via deze advertenties met merken kunnen chatten.
Snapchat blijft bouwen aan de koppeling tussen zijn creator-ecosysteem en het advertentieplatform. Eerder dit jaar introduceerde het al een affiliateprogramma voor creators, adverteerders en uitgevers. Nu kunnen merken ook Sponsored Snaps versturen via het account van een creator, rechtstreeks naar de chatfeed van gebruikers. Merken kunnen daarbij gebruikmaken van bestaande workflows om samen te werken met creators.
Snap rolt ook nieuwe AI-functies uit om advertenties slimmer en effectiever te maken. Smart Bidding stelt adverteerders in staat om een gewenste CPA (cost-per-action) in te stellen, waarna de AI van Snapchat automatisch het bied- en budgetbeheer aanpast om dat doel te bereiken. Smart Budget, momenteel in alfa-testfase, verplaatst automatisch budgetten naar best presterende advertentiesets binnen een campagne. Snap noemt de eerste resultaten “veelbelovend”.
Om de concurrentie aan te gaan met andere platforms die zich richten op muziekinhoud, introduceert Snapchat verder de live muziekserie Under the Ghost. De shows vinden plaats in het Snap-studio’s in Santa Monica en brengen artiesten, fans en merken samen. Merken kunnen individuele optredens sponsoren via volledige mediapakketten, waaronder Sponsored Snaps, content van creators en Total Takeover-plaatsingen.
emerce
13-05-2025 10:45