Roblox groeit sterk in eerste kwartaal van 2025: omzet stijgt met 29 procent

Het virtuele platform Roblox rapporteert een forse omzetgroei en sterke gebruikerscijfers, en verhoogt zijn verwachtingen voor de rest van het jaar. De omzet kwam in het eerste kwartaal uit op 1,04 miljard dollar, een stijging van 29 procent ten opzichte van een jaar eerder. De vooruitbetalingen voor diensten of producten die later worden geleverd stegen met 31 procent naar 1,21 miljard dollar. Ondanks deze groei boekte Roblox een nettoverlies van 215 miljoen dollar. Het aangepaste bedrijfsresultaat (EBITDA) kwam uit op 58 miljoen dollar. Roblox telde gemiddeld 97,8 miljoen dagelijkse actieve gebruikers, een stijging van 26 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Gebruikers besteedden in totaal 21,7 miljard uur op het platform, een groei van 30 procent. Het aantal unieke betalende gebruikers per maand lag op 20,2 miljoen, goed voor een gemiddelde uitgave van $19,92 per persoon. CEO en oprichter David Baszucki noemt het kwartaal ‘uitstekend’ en wijst op groei in alle kerngebieden. ‘Onze investeringen in de virtuele economie, zoekfunctionaliteit en contentkwaliteit leveren duidelijk resultaat op,’ aldus Baszucki. Roblox-creators verdienden samen een recordbedrag van 281,6 miljoen dollar, en meer dan 100 ontwikkelaars verdienden het afgelopen jaar meer dan 1 miljoen.
emerce
01-05-2025 14:45