Negen bedrijven genomineerd voor titel ‘Marketing Company of the Year’

NIMA heeft vandaag de shortlist bekendgemaakt van de NIMA Marketingprijzen 2024, de jaarlijkse verkiezing van de beste marketingorganisaties van Nederland. Negen bedrijven zijn genomineerd in drie categorieën: Small, Medium en Large. De winnaars worden op 12 juni bekendgemaakt tijdens de NIMA Marketing Day in DeFabrique in Utrecht. De shortlist is samengesteld op basis van een eerder gepubliceerde longlist per categorie. De vakjury selecteerde per categorie drie bedrijven: Categorie Small Fleurop Jean Bâton Natuurhuisje Categorie Medium BrandMR EasyToys Consumentenbond Categorie Large Basic-Fit McDonald’s Praxis Deze organisaties laten volgens de jury zien hoe marketing ingezet kan worden als aanjager van merkvoorkeur, klantwaarde en organisatiegroei. De NIMA Marketingprijzen onderscheiden zich van andere marketingawards doordat ze niet één opvallende campagne belonen, maar het volledige marketingapparaat beoordelen. Strategie, merkontwikkeling, datagedrevenheid, kanaalkeuze en interne organisatie worden in samenhang bekeken. De jury, bestaande uit senior marketeers en vakexperts, hanteert vier centrale beoordelingscriteria: effectiviteit, strategische consistentie, innovatie en impact. Daarmee is deze prijs een erkenning voor organisaties die marketing structureel, slim en professioneel inzetten. Tijdens de NIMA Marketing Day op 12 juni lichten de drie juryvoorzitters per categorie hun overwegingen en keuzes toe. Aansluitend maken zij de winnaars bekend. Bezoekers van het event krijgen zo een uniek inkijkje in de beste marketingpraktijken van dit moment.
emerce
17-04-2025 16:00