Onderzoek M&A digital agencies: social, PR, data en performance marketing in trek

Het was in 2024 relatief rustig op de overnamemarkt voor digital agencies. Desalniettemin valt op dat vooral social, PR, data en performance marketing in trek zijn, blijkt een nieuw rapport dat Emerce vandaag publiceert. In navolging van het agency overnamerapport van juni vorig jaar is M&A-specialist The CFI Group (Corporate Finance Group) met Emerce in de data van de overnamemarkt van digital agencies gedoken. Dit om de balans op te maken over 2024 en verwachtingen voor 2025 in kaart te brengen. Zo blijkt dus dat dat vooral bureaus die actief zijn in social, PR, data en performance marketing in trek zijn en is de verwachting dat de M&A-activiteit na een rustig 2024 komend jaar weer toeneemt. De onderliggende markt en performance lijken aan te trekken, doordat de druk op budgetten wat afneemt. Daarnaast is er de verwachting dat relatief oude platformen op zoek gaan naar nieuwe eigenaar. Denk aan spelers die vijf a zes jaar geleden zijn begonnen met bouwen en waarvan de investeerders een exit beogen. Het volledige rapport is hier te lezen.
emerce
20-03-2025 06:02