De Engelse reclame- en marketinggroep WPP sluit een strategische samenwerking met Stability AI en investeert in het bedrijf.
Gisteren maakten de partijen de samenwerking bekend. Die heeft het uiterlijk van een grote afnemer die een belangrijke leverancier voor langere duur een constante kasstroom toezegt in ruil voor aandelen.
WPP zal gebruikmaken van de visuele mediamodellen van Stability AI om in statisch en bewegend beeld en geluid merkverhalen te maken. De twee richten een gezamenlijke R&D-pijplijn in. Daardoor WPP toegang tot de geavanceerde modellen en workflows van stabiliteit AI, direct geïntegreerd in het AI-gedreven besturingssysteem van WPP, WPP Open. Kortom, ze zitten eerste rang.
Voor bedrijven als WPP is het noodzakelijk dit soort nieuwe AI-tools in te zetten. De markt van mediaproductie verandert zo snel, dat als ze achterblijven ze zichzelf uit de markt prijzen en qua volume en kwaliteit in mediaproducties worden ingehaald door start-ups en concurrenten.
Een jaar geleden trad bij Stability AI, bekend van zijn beeldmodel Stable Diffusion, een nieuwe CEO aan.
emerce
07-03-2025 06:14