Komend najaar worden in Amsterdam de eerste European Affiliate Awards uitgereikt, waarna het prijzenfestival voor de affiliate-industrie jaarlijks in andere Europese hoofdsteden zal neerstrijken.
Het initiatief van Robin Piet en Sjef Kerkhofs, beiden werkzaam bij Franke Media, is bedoeld om de praktijk van affiliatemarketing constructief professioneel te waarderen.
De organisatie gaat belangstellenden oproepen zich aan te melden voor een of meerdere categorieën. Er worden prijzen verdeeld voor beste netwerk, programma, uitgever, software, campagne, bureau en merk. Ook zullen individuele specialisten in het zonnetje worden gezet.
“Het draait omvat meer dan een awardshow. We willen de professionals die we in het zonnetje zetten een platform bieden waarmee ze zich het hele jaar door kunnen profileren. Van digitale erkenning tot fysieke waardering: de European Affiliate Awards moet de trots en reputatie van onze sector versterken”, aldus Robin Piet
“De awardshow zal compact, kwalitatief en inspirerend zijn. Geen urenlange ceremonies, maar een krachtige viering van de beste prestaties in de branche.“
Affiliatemarketing wordt door de online marketingsector kritisch bekeken. Bijvoorbeeld omdat niet alle site-uitgevers duidelijk maken dat zij commissie ontvangen voor hun aanbevelingen. Dit kan leiden tot misleiding van consumenten die denken dat het om onafhankelijke reviews gaat. Maar er zijn ook privacyzorgen. Dan gaat het om het tracken van clicks en aankopen via affiliatelinks via third party cookies of trackers. Piet en Kerkhofs willen dat pareren door juist een spotlight op hun branche te zetten.
emerce
22-01-2025 11:49