Meer omzet en een hoger dan verwachte winst drijven de handel nabeurs van het aandeel Netflix met dertien procent op.
Zojuist publiceerde de Amerikaanse streamingdienst de financiële cijfers over het vierde kwartaal. Beleggers waren ermee in hun nopjes en stuwden de koers naar boven de 983 dollar.
De omzet steeg met zestien procent tot 10,2 miljard dollar. De nettowinst verdubbelde tot 1,8 miljard dollar.
Netto steeg het aantal abonnees met negentien miljoen (+18,5%) tot 301,6 miljoen, wat zich vertaald naar 700+ miljoen kijkers. Hoeveel van hen een goedkoper abonnement hebben omdat zij wél reclames tolereren tijdens en tussen streams is niet bekend. De Netflix-leiding besteedt in het kwartaalbericht bijzonder weinig aandacht aan deze nieuwe tak van sport om andere successen extra te vieren.
Squid Game seizoen 2 is een regelrechte hit. De Koreaanse ‘original’ stevent af op een absoluut kijkrecord. De live uitzending van de, sportief gezien niet bijster boeiende, wedstrijd ‘Jake Paul vs. Mike Tyson’ gaat de boeken in als’ meest gestreamde sportevenement ooit’. “En op eerste Kerstdag leverden we de twee meest gestreamde NFL-games in de geschiedenis.” Aldus Netflix zelf.
Live uitzendingen raken kennelijk een snaar bij de kijkers, want het is een van punten waar CEO’s Greg Peters en Ted Sarandos in 2025 extra aandacht aan besteden. “Meer goede series en films en investeren in live programmering en games.”
emerce
21-01-2025 22:50