Klarna, het door AI aangedreven wereldwijde betaalnetwerk en winkelassistent, signaleert een groeiende populariteit van haar deposito- en spaarrekeningen.
Zo lanceerde Klarna deze zomer twee producten die zijn gericht op de kerntaken van retailbanken: dagelijkse uitgaven (Cashback) en sparen (Saldo). In de afgelopen drie maanden tijd hebben volgens het bedrijf veel Nederlandse consumenten Klarna Saldo en Cashback omarmd, wat een bewijs is voor het vermogen van Klarna om alledaags shoppen anders vorm te geven.
Meer dan 20.000 Nederlandse consumenten hebben zich tot nu toe aangemeld voor Klarna Saldo, tussen 5.000 tot 6.000 consumenten melden zich maandelijks aan
Er is in totaal meer dan 27 miljoen euro gestort om rente en cashback te ontvangen
Ruim 30.000 consumenten hebben Cashback-beloningen verdiend, die een totale waarde vertegenwoordigen van 171.000 euro . Nederlandse retailers hebben Cashback-bestellingen verwerkt ter waarde van 4,35 miljoen euro.
Met Klarna Saldo kunnen consumenten kosteloos hun geld op een Klarna-rekening storten via de Klarna-app, geld van en naar hun Klarna-spaar- en reguliere bankrekeningen overmaken, cashback op aankopen en terugbetalingen ontvangen voor geretourneerde artikelen. Consumenten kunnen tot 3,03 procent rente verdienen op hun stortingen bij Klarna. Dit saldo wordt gebruikt om nieuwe aankopen te betalen, facturen te voldoen of geld over te maken naar de spaar- of reguliere bankrekening.
Er zijn geen administratiekosten en alle stortingen zijn gedekt door de Zweedse depositogarantie. Gebruikers ontvangen 1 procent rente op Klarna Saldo en tot 3,03 procent op de Spaarrekening.
Cashback laat consumenten een percentage van hun aankopen bij deelnemende winkels verdienen. De beloningen worden direct op hun Klarna Saldo gestort. De cashback-percentages variëren per retailer en kunnen oplopen tot 10 procent. In tegenstelling tot traditionele kortingen of promotieaanbiedingen, biedt Cashback echt geld dat gebruikers kunnen uitgeven of opnemen zoals zij willen.
emerce
27-11-2024 11:00