‘Eerst koffie!’ Dat hebben ze bij Fortune Coffee vast zelf ook gedacht toen ze zo’n twee jaar terug voor het eerst nadachten over een professionaliseringsslag in ICT en branding. Zo’n beetje alles moest op de schop of nieuw aangeschaft: van de look&feel tot ERP, PIM, CRM, CMS en datawarehouse. Hoe dat is gelopen, zie je in de collectie E-Commerce Platforms.
Fortune Coffee verkoopt als franchise-organisatie onderhoudsvriendelijke koffieautomaten met namen als Passio Sultasto en Passio Maestro. De zijwanden zijn in verschillende kleuren verkrijgbaar en ook op maat te personaliseren.
Edwin Velsink, manager marketing en klantenservice bij Fortune Coffee, en Stef Gommers, product owner van replatformingpartner Bluebird Day, vertellen welk traject zij hebben moeten doorlopen om alles op de rit te krijgen.
Bluebird Day werkt met verschillende e-commerce pakketten zoals Magento & Shopware en PIM systemen als PimCore & Akeneo. Voor deze projecten is hij het voornaamste aanspreekpunt voor zowel B2C als B2B partners voor het behalen van hun digitale doelstellingen.
“Wij geloven dat je met koffie mensen kunt verbinden,” zegt Velsink. “Ons bedrijf is altijd structureel gegroeid, dan komt er een moment dat je naar de achterkant moet kijken omdat er een spaghetti van systemen ontstaat.’
Om de facturatie en logistieke processen te stroomlijnen en om de e-commerce te optimaliseren moest alles op de schop. Daarbij hebben de franchisers volop inspraak gehad.
Er wordt al gekeken naar de volgende stappen. “Koffieautomaten koop je niet iedere dag. We geven op dit gebied persoonlijk advies, maar we willen kijken of we de klant ook online kunnen helpen met de oriëntatie. Daarnaast hebben we meer inzicht in klantdata, waardoor we beter kunnen personaliseren.’
De video Onderlinge afhankelijkheid plus verschuivende scopes en deadlines: hoe je de valkuilen in een replatformingtraject vermijdt is na registratie gratis te bekijken.
Screenshot
emerce
14-11-2024 11:55