Taobao en Tmall Group (TTG) onderdeel van Alibaba, zagen de vraag tijdens Singles Day maandag sterk toenemen. Een kleine 139 huishoudelijke apparaten- en meubelmerken – waaronder Haier, Midea Group en Dyson leverden alleen al 100 miljoen yuan (14 miljoen dollar) aan bruto goederenwaarde (GMV) op, een verkoopmijlpaal voor veel handelaren.
Apple, Huawei Technologies, Xiaomi, Oppo en 30 andere merken waren eveneens goed voor 100 miljoen yuan aan GMV. Meer dan 1100 merken, waaronder Vivo en spin-off iQOO, verdubbelden hun verkopen ten opzichte van een jaar geleden.
De best presterende kledingmerken waren Uniqlo, dat tijdens de campagne een omzet van meer dan 1 miljard yuan registreerde, evenals UGG en Victoria’s Secret.
Rivaal JD.com meldde een stijging van meer dan 20 procent op jaarbasis (YoY) qua aantallen shoppers. Meer dan 17.000 merken zagen hun transactievolume wel vijf keer toenemen en het transactievolume van meer dan 30.000 kleine en middelgrote handelaren steeg met 200 procent op jaarbasis. Net als bij Alibaba worden geen totale omzetcijfers gedeeld.
Een enkele Nederlandse webshop bood gisteren ook nog Singles Day acties aan, maar het koopjesfestijn zit te dicht op Black Friday en Sinterklaas en is hier niet echt aangeslagen.
emerce
12-11-2024 07:45