Flinke toename van online bestelde boodschappen bij Albert Heijn

De online verkoop van Ahold Delhaize is in het derde kwartaal met 5,1 procent gestegen naar 2,2 miljard euro, voornamelijk als gevolg van de toename van online bestelde boodschappen. In Europa profiteerde vooral Albert Heijn van de toegenomen vraag naar online bestellingen. De online verkoop steeg daar zelfs met 10 procent. Onduidelijk is wat het aandeel is van bol.com, waarover Ahold geen nadere gegevens meer publiceert. De totale omzet bedroeg 22 miljard euro. Het online handelsvolume bedroeg 2,8 miljard. Dit leverde een operationele winst op van 855 miljoen euro. Onder de streep resteerde voor Ahold een nettowinst van 372 miljoen euro. Analisten hadden gerekend op 424 miljoen euro in het derde kwartaal. Het Zaanse bedrijf spreekt van een solide kwartaal, maar waarschuwt in de outlook wel voor de impact van het tabaksverbod in winkels.  
emerce
06-11-2024 07:50