MediaMarkt richt internationale ‘digital experience’-hub op in Nederland

Nederland wordt het internationale hoofdkwartier voor de internationale digitale groeiactiviteiten van MediaMarkt. Het concern richt daartoe een nieuwe tak op in Rotterdam, waar het hoofdkantoor zit, en maakt de benoemingen van het managementteam bekend. De nieuwe digitale unit ‘Digital Experience’ werkt voor de gehele internationale MediaMarktSaturn Retail Group. Deze unit zal geleid worden door de huidige Director Marketing & Corporate Communications Caganur Atay Uctu (foto) en Shariar Khalili, nu nog Director Digital & Customer Experience. Caganur wordt vanaf 1 november Vice President Digital Growth and Performance en Shariar Khalili wordt Vice President Digital Commerce & Optimization. Dat is jargon voor het feit dat het tweetal internationale rollen krijgen. In die hoedanigheid rapporten ze aan de COO van de groep, Remko Rijnders. Hij is tegelijkertijd CEO van MediaMarkt Benelux. Caganur Atay Uctu zal zich richten op de internationale digitale groei en de groeistrategie. Shariar Khalili gaat zich binnen de groep focussen op het versterken van de digitale capaciteit en het optimaliseren van de omnichannel klantenreis. De nieuwe unit bundelt de digitale expertise die reeds bij de verschillende afdelingen in de MediaMarkt-landen ligt. Het gaat derhalve om trechteren en kanaliseren van expertise en doelen. Eerder deze week bevestigde het moederbedrijf de doelen, waaronder de digitale, voor het nieuwe boekjaar dat net is begonnen. De omzet in het afgelopen kwartaal steeg met vier procent tot 5,2 miljard euro.
emerce
31-10-2024 12:49