Amazon komt volgend jaar met een Temu-concurrent, een lowcost winkel waarmee Chinese handelaren direct aan de internationale consument goedkoop kunnen verkopen.
Eerder deze week riep het daartoe retailers en handelaren bijeen om zijn concept aan de Chinese verkopers te presenteren. Dat komt erop neer, Amazon vertelt wat het doel van het concept is en tegen welke maximumprijzen fabrikanten en eventueel retailers hun waar kunnen aanbieden.
De internationale merknaam op Amazon wordt, zoals het er nu naar uitziet, ‘Low-Cost-Store’. Dat rapporteert China-observant John Lin en wordt bevestigd door bronnen van ChannelX.
Lokale handelaren verschepen hun items naar een opslagloods in de regio Shenzhen. Amazon verzamelt en indexeert daar de spullen die verkopers internationaal willen aanbieden.
Verkopers mogen geen verkoopprijzen hanteren van boven de twintig dollar. Items worden binnen uiterlijk binnen negen dagen na bestelling afgeleverd.
Het valt te bezien of Amazon-klanten te strikken zijn om items te kopen waarvan de levering zeker een week kan duren. Immers, ze zijn gewend om morgen of soms zelfs op dezelfde dag hun order te ontvangen.
John Lin beschrijft Temus reactie op Amazons propositie. De Chinezen eisen van hun verkooppartners dat ze hun verkoopprijzen 15 tot 35 procent onder die van de ‘Low-Cost-Store’ brengen.
Foto: David Clarke, Unsplash
emerce
31-10-2024 12:02