Meer reclameomzet Meta dankzij duurdere advertenties

Meta Platforms verwacht een hogere omzet van het lopende kwartaal. Het bedrijf rekent op een omzet van 45 tot 48 miljard dollar in het vierde kwartaal, vergeleken met schattingen van analisten van 46,31 miljard. Dat geld het bedrijf goed gebruiken voor de stevige investeringen in kunstmatige intelligentie. ‘We hebben een goed kwartaal achter de rug, gedreven door AI-vooruitgang in onze apps en ons bedrijf’,aldus CEO Markt Zuckerberg, die spreekt van een sterk momentum met Meta AI, de adoptie van Llama (taalmodel) en AI-gestuurde brillen. Meta genereerde het afgelopen kwartaal 40,5 miljard dollar omzet, een stijging van 19 procent. De nettowinst steeg ook flink, van 11,5 miljard naar 15,6 miljard. Reclame is nog altijd goed voor het overgrote deel van de omzet van Meta. Advertenties op het platform werden gemiddeld 11 procent duurder. Het aantal dagelijks actieve gebruikers bedroeg 3,29 miljard, vijf procent meer dan een jaar eerder. Voor het lopende kwartaal rekent Meta op een omzet van 45 tot 48 miljard dollar, terwijl analisten rekenden op 46,2 miljard dollar. Deze week werd bekend dat dat Meta van plan is om een zelfontwikkelde zoekmachine in zijn AI-chatbot Meta AI te installeren. Meta maakt voor de zoekfunctionaliteit in Meta AI nu nog gebruik van de zoekfunctionaliteit van Google en Microsoft, maar dat moet gaan veranderen. Meta heeft verder een meerjarige licentieovereenkomst met persagentschap Reuters gesloten. Hierdoor kan de AI-chatbot van het technologiebedrijf (Amerikaanse) gebruikers informatie geven over actuele gebeurtenissen. Uiteindelijk moet de komst van de zoekmachine ook de concurrentie met ChatGPT van OpenAI verder opvoeren.  
emerce
30-10-2024 21:30