Op 12 december vierde de Nederlandse search-industrie het tienjarig jubileum van de Dutch Search Awards. Tijdens een feestelijke awardshow in DeFabrique in Maarssen stonden de meest succesvolle en innovatieve campagnes van het jaar centraal.
Taskforce ontving de felbegeerde Grote Prijs. De publieksstemmen gaven daarbij de doorslag, tijdens een avond die volledig in het teken stond van de kracht van search.
Voor deze jubileumeditie introduceerden de Dutch Search Awards nieuwe categorieën die perfect aansluiten op de ontwikkelingen in het vakgebied. DoubleSmart won samen met Student Verhuis Service de award voor ‘Beste generative engine optimization campagne’. Fightclub en Kamado Joe wonnen ‘Beste creative-first campagne’. Maatwerk Online en Interparking ontvingen de award voor ‘Beste gebruik van marketing automation’ én die voor ‘Beste SEO lokale campagne’.
Maatwerk Online ging uiteindelijk met drie awards naar huis en werd ook benoemd tot ‘Best Agency Small’. Ook Fingerspitz sleepte drie awards in de wacht: zij werden uitgeroepen tot ‘Best Agency Large’ en wonnen samen met LedstripKoning de prijzen voor ‘Beste search campagne buiten search engines’ en ‘Beste social advertising campagne’.
Tiborg Wulffele werd verkozen tot ‘Beste Consultant’, Taskforce won de titel ‘Beste Newcomer’ en HEMA werd bekroond voor het ‘Beste In-house Team’.
Producthero was hoofdsponsor van deze jubileumeditie. De awards werden daarnaast mede mogelijk gemaakt door Channable, AdCalls, Billy Grace, Klaviyo, TrackBee en mediapartner EMERCE.
De Dutch Search Awards erkennen, vieren en bekronen bijzondere prestaties in search marketing. Deze tiende editie liet opnieuw zien: de toekomst van search is creatiever, technischer én innovatiever dan ooit.
emerce
15-12-2025 08:33