Reclamegroep Havas zou een bod willen uitbrengen op zijn tobbende concurrent WPP, melden Engelse media.
Het is de David onder de internationale reclame- en marketinggroepen die zijn Goliat onder vuur wil nemen. Niet om hem omver te werpen, maar in te lijven.
De waarde van het aandeel WPP aan de Engelse beurs is afgelopen tien jaar met tachtig procent gedaald tot nu 4,4 miljard euro. De organisatie is nog groot, log en noodgedwongen onderhevig aan een reorganisatie. Waarvan de details nog niet bekend zijn.
Havas van topman Yannick Bolloré daarentegen, 1,5 miljard euro waard, ging een jaar geleden in Amsterdam naar de beurs om groeigeld op te halen.
Of er daadwerkelijk gesprekken plaatsvinden tussen de bedrijven is niet bekend. The Sunday Times meldt enkel dat Havas een overname overweegt.
De Britse Reclamereus WPP meldde vorige maand een omzetdaling van 8,4 procent.
Concurrenten Omnicom en IPG verkeren nog steeds in een fusieproces. Dentsu bekijkt of het zijn internationale (= niet-Japanse) activiteiten van de hand kan doen.
Marktleider Publicis verhoogde onlangs de financiële verwachtingen voor 2025. Het gaat de Fransen wel voor de wind in een sector waarin AI naar verwachting een aanzienlijke impact gaat hebben.
emerce
18-11-2025 10:47