De helft van de abonnees van de NY Times heeft een abonnement op twee of meer titels of diensten van de uitgever. Twee derde van de kwartaalomzet komt uit digitale kanalen.
Dat beeld komt naar voren uit de jongste kwartaalcijfers van de NYT Group (PDF).
Het uitgeefbedrijf realiseerde in het kwartaal tot 1 oktober een omzet van 701 miljoen dollar. Tweederde daarvan (465 miljoen) komt uit digitaal: abonnementen en advertising (367 miljoen en 98 miljoen). De rest komt van de papieren krantenhandel en zaken als licentieverkoop.
De gemiddelde omzet per klant per maand steeg met 3,6 procent tot 9,79 dollar.
Het uitgeefbedrijf biedt een digitaal abonnement aan dat toegang biedt tot zijn digitale nieuwsproduct, alsmede tot The Athletic en Audio-, Kook-, Games- en Wirecutter-producten. Belangstellenden kunnen ook losse abonnementen op elk van deze onderdelen afsluiten. Maar dat doet een minderheid.
Foto: bethcanphoto (cc)
emerce
07-11-2025 13:01