Zalando heeft in het derde kwartaal opnieuw winstgevende groei laten zien. Het bruto handelsvolume (GMV) steeg met 21,6 procent naar 4,2 miljard euro, terwijl de omzet met 26,5 procent toenam tot 3 miljard euro. De groei werd vooral gedreven door de toevoeging van het modeplatform ABOUT YOU, waarmee Zalando eerder dit jaar de strategische combinatie afrondde.
De aangepaste EBIT kwam uit op 96 miljoen euro, een lichte stijging ten opzichte van 93 miljoen euro een jaar eerder. Op pro-forma basis – waarbij de cijfers van ABOUT YOU worden meegenomen alsof de combinatie al eerder had plaatsgevonden – groeide het GMV met 6,7 procent en de omzet met 7,5 procent. Zowel Zalando als ABOUT YOU droegen bij aan deze stijging.
Binnen het Business-to-Consumer (B2C)-segment richt Zalando zich nadrukkelijker op de sportcategorie. Het bedrijf kondigde aan hoofdpartner te worden van de Duitse voetbalbond (DFB), een samenwerking die de zichtbaarheid van het merk verder moet vergroten.
Ook in het Business-to-Business (B2B)-segment werden stappen gezet. Zalando breidde onder meer de samenwerking uit met de Britse retailer Marks & Spencer, waarmee het bedrijf zijn positie als platformpartner voor Europese modemerken versterkt.
Daarnaast maakte Zalando bekend dat Anna Dimitrova op 1 januari 2026 zal aantreden als nieuwe Chief Financial Officer (CFO).
Op basis van de sterke prestaties in de eerste negen maanden van het jaar bevestigt het bedrijf zijn jaarprognose voor 2025. Zalando blijft inzetten op zijn ecosysteemstrategie, die gericht is op duurzame en winstgevende groei voor zowel consumenten als partners.
emerce
06-11-2025 08:15