In het derde kwartaal van 2025 heeft VodafoneZiggo naar eigen zeggen verdere vooruitgang geboekt bij de uitvoering van de nieuwe strategie, die eerder dit jaar werd ingezet. Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde kwartaalcijfers van Liberty Global, mede-eigenaar (50 procent) van VodafoneZiggo. De focus ligt op versterking van het netwerk door stabielere en snellere verbindingen en verhoging van klantwaarde.
Toch verloor het bedrijf ook dit kwartaal weer klanten, al bleef het verlies beperkt tot 18.500. Een duidelijke verbetering van ruim 30 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van 2025 en eveneens het beste kwartaalresultaat in ruim 2,5 jaar. Het proactief vernieuwen van contracten heeft zichtbaar bijgedragen aan klantbehoud. De introductie van nieuwe, aantrekkelijke tarieven heeft daarnaast klanten geholpen sneller de voordelen van bestaande diensten te benutten.
Tegelijkertijd ziet het telecombedrijf het aantal mobiele postpaid klanten wederom stijgen met 17.200 aansluitingen, mede door succesvolle merkcampagnes.
De omzet van VodafoneZiggo bedroeg in het derde kwartaal 990 miljoen euro. Dit is gelijk aan het vorige kwartaal. Vergeleken met 2024 is dit een daling van 3,9 procent. De operationele winst (EBITDA) kwam uit op 447 miljoen, een stijging van 2,1 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal. In vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar is er een daling van 6,9 procent.
Een belangrijke ontwikkeling is de introductie van een 2 Gbit/s-aanbod, waarmee VodafoneZiggo eind 2025 zeven miljoen Nederlandse huishoudens bereikt. Het bedrijf is hierdoor de eerste telecomaanbieder die deze internetsnelheid landelijk beschikbaar maakt. Gelijktijdig is 2,2 Gbit/s internetsnelheid voor ondernemers gerealiseerd.
Daarnaast is de uitrol van 1,8GHz-technologie gestart ter voorbereiding op een toekomstbestendig netwerk, met de DOCSIS 4.0-upgrade gepland voor eind 2026. Hiermee blijft VodafoneZiggo investeren in de kwaliteit en capaciteit van het Nederlandse vaste netwerk.
emerce
30-10-2025 15:00