Fraser Group sluit modemerken aan op agentic AI

Binnen afzienbare tijd wordt het mogelijk om bij modemerken van de Europese Fraser Group te shoppen via ChatGPT, Gemini en Perplexity. Hiertoe sluit het een samenwerking met technologiebedrijf commercetools, dat zijn agentic ai-systeem zal koppelen met die van de modegroep. Nederlandse consumenten kunnen dit gaan merken als ze, bijvoorbeeld, kleding zoeken via ChatGPT en worden doorverwezen naar lokaal actief Frasers-labels. Dat zijn: Sports Direct, Amara Living, Evans Cycles, Everlast, Frasers, I Saw It First, Slazenger, Sofa.com en USA Pro. In hippe termen wordt dit soort technische bruggetjes vanuit AI-search naar een externe dienst ‘agentic ai’ genoemd. Dat dat agentic is, is helder. Maar in hoeverre daar intelligentie mee is gemoeid valt te betwijfelen. Het is een slimme doorverwijzing. De modeketen is de eerste Europese retailergroep die op deze wijze wordt ontsloten voor AI-search en -chatbots. Foto: met AI gegenereerd
emerce
23-10-2025 10:53