TikTok Shop begint in Engeland een soort ambassadeursprogramma om lokale MKB’ers te interesseren voor het platform voor e-commerce.
Daarvoor stelt het bijna een miljoen euro beschikbaar om vijf projecten op te tuigen met ondernemers. De resultaten van die samenwerkingen moeten als voorbeeld dienen voor andere kleinere ondernemers.
Het ‘shop local’-initiatief zal Britse bedrijven die lokale producten produceren helpen nieuwe klanten te vinden en nieuwe verkoopkansen te creëren door gebruik te maken van het ‘discovery commerce’-model van het platform.
Elke ondernemer krijgt een TikTok-businessbon van een kleine twee ton.
In andere landen tuigde het Chinese bedrijf afgelopen jaren vergelijkbare programma’s op om e-commerce door het MKB op zijn platform te stimuleren.
Ondernemers en winkeliers zijn nieuwsgierig naar dit nieuwe e-commercekanaal vanwege het grote bereik. Hierdoor wist TikTok Shop in Duitsland in een half jaar tijd meer dan 14.000 retailers aan zich te binden.
Het social platform verdient aan de transacties (commissie) en aan reclames die ondernemers wegzetten op de videosite.
Foto: Bonnie Kittle / Unsplash
emerce
20-10-2025 09:56