‘Naar boven aangescherpt’, noemt reclame- en marketinggroep Havas zijn gecorrigeerde financiële voorspelling voor het jaar 2025.
Het aandeel Havas, zoals sinds vorig jaar in Amsterdam aan de beurs genoteerd, kwam deze week amper van zijn plaats op publicatie van de kwartaalcijfers en positieve jaarverwachting.
De organische omzet steeg met 3,8 procent tot 656 miljoen euro. Dat komt met name door de sterke ontwikkelingen op de Noord-Amerikaanse markt en het Midden-Oosten. Europa hinkelt achteraan, deels omdat het lastig blijkt de Olympische component van 2024 te overtreffen.
Voor heel 2025 verwacht Havas een omzetgroei van 2,5 à drie procent, versus een eerdere aanname van twee procent.
In de komende maanden verwacht het Franse concern nog twee à drie overnames af te ronden.
Eerder deze week publiceerde Publicis Groupe ook zijn kwartaalcijfers en een opwaartse aanpassing van de verwachtingen voor dit jaar.
Onder de grote bureaugroepen heerst onrust. Omnicom wil fuseren met IPG en Dentsu International staat in de etalage. Publicis wil die niet-Japanse tak niet hebben. S4 Capital vond bij MSQ Partners toch geen nieuw onderdak.
Foto: Liam Heywood / Unsplash
emerce
17-10-2025 12:53