De Nederlandse marketeer Elke Karskens van OpenAI tuigde de eerste internationale merkcampagne op voor ChatGPT.
OpenAI pakt het breed aan en draait de campagne op lineaire televisie, streamingkanalen en paid social, legt vaktitel The Drum uit.
Het belangrijkste doel is bewustzijn van het merk ChatGPT te laden en natuurlijk nieuwe gebruikers te winnen. De AI-zoekmachine stevent af op een gebruikersaantal van een miljard wekelijkse gebruikers.
De campagnevideo is inhoudelijk aan de magere kant. De AI-chatbot wordt gepositioneerd als een veredeld receptenboek en maker van een sportief trainingsschema. Dat is overigens al stukken aansprekender dan de allereerste, nogal abstracte commercial die OpenAI uitzond tijdens de recentste Superbowl.
Hoofd internationale marketing Karskens van OpenAI werkte eerder voor Skype, Facebook en Coinbase.
Vorige week bracht Anthropic diens eerste internationale merkcampagne live om AI-zoekmachine Claude in het spotlicht te zetten.
emerce
30-09-2025 11:43