Pinterest introduceert where-to-buy links

Pinterest komt met een nieuwe functie, where-to-buy links, bedoeld om consumenten tijdens de feestdagen naar webwinkels te leiden, zonder dat merken waardevolle data verliezen wanneer aankopen via derden worden gedaan.  Deze links maken gewone afbeeldingsadvertenties ‘shoppable’: één product kan gekoppeld zijn aan meerdere retailers waar het op voorraad is. Gebruikers van Pinterest kunnen op zulke advertenties klikken, een retailer kiezen die het product heeft en het artikel direct aan hun winkelwagentje toevoegen. Voor merken zorgen deze where-to-buy links ervoor dat klikgedrag met koopintentie én de waarde hiervan behouden blijft, zodat duidelijker wordt hoe hun publiek winkelt via Pinterest. Julie Towns, vice president productmarketing en operaties bij Pinterest, zegt dat deze links zijn bedoeld om adverteerders te helpen de performance in het onderste deel van de marketingtrechter te verbeteren. Vroege tests tonen volgens Pinterest aan dat deze nieuwe links leiden tot grotere betrokkenheid van gebruikers en ‘sterkere prestaties’ vergeleken met campagnes die gebruikmaken van externe bestemmingspagina’s. De functie wordt binnenkort uitgerold naar alle adverteerders in de Verenigde Staten.
emerce
22-09-2025 07:45