Meta Platforms heeft woensdag haar eerste slimme bril met een ingebouwd display geïntroduceerd, een uitbreiding van de bestaande Ray-Ban lijn.
De bril heet Meta Ray-Ban Display. Hij heeft een klein digitaal display in het rechterglas voor basisfuncties zoals notificaties. Er wordt een polsband meegeleverd waarmee handgebaren omgezet worden in opdrachten, bijvoorbeeld om te reageren op berichten of oproepen.
De prijs van de bril begint bij 799 dollar en hij is beschikbaar vanaf 30 september in Amerikaanse winkels. Canada, Frankrijk, Italië en het Verenigd Koninkrijk volgen begin 2026.
Mark Zuckerberg noemde de bril een stap richting wat hij ‘persoonlijke superintelligentie’ noemt. Hij legde uit dat deze brillen je in staat stellen aanwezig te blijven in het huidige moment, terwijl je toegang hebt tot AI-mogelijkheden die je slimmer maken, je communicatie verbeteren, je geheugen versterken, je zintuigen ondersteunen, enzovoort.
Meta kondigde ook de Oakley Meta Vanguard aan, bedoeld voor atleten. Deze kost 499 dollar. De bril biedt integratie met fitnessplatformen zoals Garmin en Strava, en heeft een accuduur van ongeveer negen uur.
Verder werd de bestaande Ray-Ban lijn geüpdatet: zonder display, met een betere camera en bijna dubbele batterijduur in vergelijking met de vorige versie. De prijs hiervoor is 379 dollar, meer dan de oude versie.
Tijdens de demonstratie waren er enkele technische problemen, zoals het niet slagen van een oproep via de bril.
emerce
18-09-2025 05:46