Tupperware Nederland in surseance

Nog geen week nadat bekend werd dat de Franse investeerder Cédric Meston Tupperware France heeft gekocht en het merk in Europa nieuw leven wil inblazen, koerst de Nederlandse dochter af op een faillissement. Dit onderdeel verkeert in surseance. Nadat het moederbedrijf vorig jaar failliet ging in de Verenigde Staten, heeft een Franse investeerder het initiatief genomen om het merk opnieuw te lanceren in vijf landen: Frankrijk, Duitsland, België, Italië en Polen. Nederland hoort daar vooralsnog niet bij. De voorlopige surseance van Tupperware Nederland op 12 september verstrekt door de rechtbank Amsterdam. Het Tupperware-verhaal begint in de jaren veertig. In die tijd richtte Earl S. Tupper, een chemicus en een van de eerste gebruikers van polyethyleen in de huishoudelijke sector, de Tupper Plastic Company op en bracht in 1946 als een van de eerste producten zijn wonderschaal op de markt. Aanvankelijk werden de Tupperware-producten verkocht in warenhuizen, bouwmarkten en andere winkels. In 1948 begon men Tupperware-producten te presenteren in privéwoningen, de Tupperware Party. Wat de surseance betekent voor Nederland is onduidelijk. De Nederlandse website meldde een dezer dagen nog dat men ondanks de veranderingen op Europees niveau producten uit de bestaande voorraad wil blijven aanbieden. ‘Alle artikelen in onze winkel zijn direct leverbaar en kunnen zonder aarzelen worden besteld – zolang de voorraad strekt.’  De website van Tupperware Nederland wordt beheerd door Tel Sell.
emerce
15-09-2025 09:55