Adverteerders krijgen plots honderdduizenden scholieren en studenten binnen handbereik nu RetailMedia.One een overeenkomst heeft getekend met de cateraar van vierhonderd onderwijslocaties en campussen.
Appèl heeft een exclusieve samenwerking gesloten met RetailMedia.One uit Amsterdam om alle schermen in en rondom onderwijsinstellingen en de bijbehorende apps te exploiteren.
De cateraar communiceert dagelijks via digitale schermen in de kantines, restaurants en horecallocaties op scholen, mbo’s en campuslocaties om scholieren en studenten te informeren over menu’s en acties. Het gaat om zeker 80.000 klanten en dan ook nog eens de niet-betalende bezoekers van de locaties. Dat zijn, volgens Appèls jaarverslag 2024, 339 locaties in onderwijs en 49 campussen.
“Scholieren en studenten zitten gemiddeld lang in een aula of kantine. Het zorgt ervoor dat campagnes mid-funnel impact hebben. En dat is wat veel adverteerders zoeken in deze vluchtige wereld van TikTok en Snapchat.”
In de komende maanden gaat RetailMedia.One mobiele datasporen in kaart brengen en analyseren om te zien hoeveel mensen zich door alle gebouwen begeven. Dat is voor adverteerders nuttige data om de impact van hun reclamecampagnes te kunnen analyseren, wat het uiteindelijk voor de specialist in retailmedia is.
De samenwerking betreft enkel de locaties waar studenten en en scholieren verblijven. Appèl verzorgt ook catering bij horeca en evenementen, maar dat valt buiten de scope van het partnerschap.
Naast Appèl heeft RetailMedia.One ook een exclusieve samenwerking met SPAR University. Dat is de formule van de supermarkten op de nu zestien campussen in studentensteden als Delft, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Deventer, Zwolle, Nijmegen en Amsterdam.
De twee jaar oude in retailmedia bereikt effectief het grootste deel van de GenZ’ers in Nederland meerdere keren per dag voor branding- en performancecampagnes. En iedereen die bij Shell tankt.
emerce
12-09-2025 06:24