De Scandinavische woonwinkelketen JYSK investeert minimaal 2 miljard Deense kronen (268 miljoen euro) in IT-oplossingen en digitale platforms.
Met de nieuwe strategie Customers’ first choice zet JYSK naar eigen zeggen een nieuwe groeifase in. De komende drie jaar richt het bedrijf zich op het uitbreiden van het klantenbestand in landen waar JYSK al actief is. Daarnaast wil JYSK groeien in grote Europese steden, zodat winkelen voor stedelijke klanten nog eenvoudiger wordt.
Ook in Nederland liggen er volop groeikansen. Op dit moment telt JYSK 103 winkels. De eerstvolgende opening is in Muiden. De ambitie is om uit te breiden naar minimaal 140 winkels, zegt Frank Christant, Country Director van JYSK Nederland, België en Frankrijk.
In de vorige strategieperiode investeerde JYSK 4,7 miljard Deense kronen (630 miljoen euro) in het populaire winkelconcept 3.0, waarbij meer dan 3000 winkels werden vernieuwd. In de huidige strategieperiode verwacht JYSK minstens 2 miljard Deense kronen (268 miljoen euro) te investeren in IT-infrastructuur, online winkelen en andere klantgerichte platforms.
emerce
10-09-2025 07:45