Bol prikt tweede shopfestijn in aanloop naar Sint

Na Amazon komt ook Bol met een tweede shoppingfestijn in de aanloop naar Sinterklaas en Kerst. Tot eind 2025 is vrijwel elke dag ergens wel een kortingsfeestje gaande bij webwinkels. Elk jaar houdt Bol ergens in september een zeven- of tiendaagse. Daarbij regent het zorgvuldig geselecteerde koopjes die per mail, app en site worden geplugd. Dit jaar vindt de Bol 7 daagse plaats van 22 tot en 28 september. Daarnaast vindt er voor het eerst het zogeheten Select Deal-festival plaats, tussen 20 oktober en 27 oktober. Select Deals zijn acties voor leden van het Select-abonnement. Daar wordt in de een na laatste week van oktober nu een hele week mee gevuld. Amazon zal vermoedelijk in diezelfde maand zijn jaarlijkse Prime Day houden, ook een koopjesfestijn. Die ene dag duurt praktisch gezien drie dagen of misschien wel, toen diezelfde actieperiode in juli 2025 viel: vier dagen. In Duitsland houdt Amazon voor het eerst een shoppingevent rondom tweedehandsjes. Dat loopt nu en duurt tot eind volgende week. Dit soort actieperiodes draaien net als Black Friday om het wegzetten van hoge volumes producten tegen gereduceerde tarieven. Korting moet veel kopende klanten opleveren. Voor winkels is het belangrijk om producten te selecteren waar ze dan in elk geval netto geen verlies op draaien. Die balans is lastig te vinden en voor veel webwinkels reden om koopjesfestijnen te mijden of slechts met een relatief klein aanbod mee te doen. Foto: Mustafa Turhan, Unsplash
emerce
05-09-2025 09:55