De Bijenkorf breidt zijn digitale portfolio marketing- en retailmedia uit met contactpunten in het fysieke domein van de winkels.
“Naast de digitale mogelijkheden hebben we ons aanbod in de winkels verder uitgebreid. Dat zijn fysieke activaties”, aldus een woordvoerster. “Denk hierbij aan mogelijkheden voor tijdelijke installaties dankzij nieuwe brand-activation meubels, digitale schermen en extra locaties in de winkels die beschikbaar zijn voor merk-takeovers of events zoals bijvoorbeeld ons pop-updakterras.”
De mix van retailmiddelen bestaat reeds uit een veelzijdig digitaal portfolio. Dat varieert van social media-advertenties en blogposts tot getriggerde e-mailcampagnes en hoogwaardige brand fotografie.
“We geloven niet in zichtbaarheid om de zichtbaarheid,” zegt Petra Gelens, Head of Marketing bij de Bijenkorf in een persbericht. “Retailmedia draait voor ons om relevantie. Als een merk meedoet, moet het iets toevoegen aan de beleving van onze klanten en passen bij waar zij op dat moment naar op zoek zijn.”
Bij alle activaties wordt data als fundament gebruikt. De Bijenkorf beschikt over inzichten over alle kanalen heen die de impact van campagnes tot aan conversie inzichtelijk maken. “Dankzij deze first-party data kunnen merken gerichter targeten, wat een beter rendement oplevert. Met jaarlijks 22 miljoen winkelbezoekers en 116 miljoen online bezoeken is het bereik bovendien aanzienlijk.”
emerce
01-09-2025 10:03