Het Nederlandse technologiebedrijf aizy, gespecialiseerd in AI-gedreven onlinemarketingsoftware, heeft 1,5 miljoen euro groeikapitaal opgehaald. Met deze investering versnelt aizy de ontwikkeling van zijn software die het MKB moet helpen hun online marketingresultaten aanzienlijk te verbeteren.
aizy versterkt zich ook met Niels Buijs (foto), nu nog marketingtopman van softwarereus CM.com, om zijn internationalisering en tech-ontwikkeling te leiden.
Een MKB’er kan met de AI-tools van aizy zijn online marketing op onder meer Google, Facebook en Instagram automatiseren en optimaliseren met behulp van AI en de experts van aizy. Het rendement van het onlinemarketingbudget gaat omhoog en de MKB’er kan zijn tijd besteden aan de groei van zijn bedrijf.
aizy draait sinds de oprichting eind 2024 op initiële investeringen van oprichter Stefan Nuijten en tech-investeerder Michiel Mol (oprichter van marketingbedrijf Lost Boys). De startup heeft inmiddels elf medewerkers en behaalde al in zijn eerste zes maanden 1 miljoen euro jaarlijks terugkerende omzet (ARR).
Twaalf investeerders boden zich binnen een maand aan voor aizy, dat na een zorgvuldige overweging Gijs Nagel (oprichter van het succesvol verkochte beleggingsplatform DEGIRO) en Joost van der Klooster verwelkomt als investeerders.
emerce
12-08-2025 07:45