Modehuis Zalando realiseerde een sterke groei en een stijging van de winst in het tweede kwartaal van 2025. Na de overname van ABOUT YOU, onderstreept het bedrijf de ambitie om een groter deel van de Europese modemarkt van 450 miljard euro te veroveren.
Het bruto handelsvolume (GMV) steeg in het tweede kwartaal met 5p procent tot 4,1 miljard euro, terwijl de omzet groeide met 7,3 procent tot 2,8 miljard euro. De aangepaste winst voor rente en belastingen (aangepaste EBIT) bedroeg 186 miljoen euro, wat neerkomt op een stabiele winstmarge van 6,5 procent,
Business-to-Consumer (B2C) noteerde een stijging van 6,1 procent in het aantal actieve klanten, waarmee een nieuw record van 52,9 miljoen klanten werd bereikt. Voortdurende investeringen in de klantervaring, waaronder de lancering van een AI-gedreven Discovery Feed, zullen moeten zorgen voor ‘nog meer gepersonaliseerde inspiratie’.
Business-to-Business (B2B) behoudt eveneens een sterke groei, deels door dubbele groeicijfers voor ZEOS Fulfilment, waarbij derden gebruik kunnen maken van de logistieke diensten van Zalando. Een nieuwe Shopify-app verbindt Shopify-verkopers direct met het ZEOS-platform.
Na de succesvolle afronding van de ABOUT YOU-transactie op 11 juli, heeft Zalando haar eerste volledige jaarprognose voor 2025 voor de gecombineerde groep afgegeven: een handelsomzet van 17,2–17,6 miljard euro, een omzet van 12,1–12,4 miljard euro, aangepaste EBIT van 550–600 miljoen euro, kapitaalinvesteringen (CapEx) van 200–280 miljoen euro en een negatief netto werkkapitaal.
emerce
06-08-2025 05:03