ING introduceert het Spaarslot, een nieuwe functie binnen de ING App waarmee klanten een deel van hun spaargeld tijdelijk op slot kunnen zetten. Klanten kunnen blijven sparen terwijl het Spaarslot actief is en behouden de flexibiliteit om geld op te nemen na een zelfgekozen wachttijd van twee of vier uur. Hiermee helpt ING spaarders hun financiële doelen sneller te bereiken door impulsaankopen te voorkomen.
Het Spaarslot is direct beschikbaar voor alle particuliere klanten van ING met een spaarrekening. Zij kunnen het slot eenvoudig aan- of uitzetten via de ING App of Mijn ING. Het is mogelijk om per rekening tot negen verschillende spaardoelen, zoals een ‘laptop’ of ‘vakantie’, tegelijkertijd op slot te zetten. Eén spaardoel per rekening blijft altijd toegankelijk voor noodgevallen en ING adviseert om hier een bedrag op te reserveren voor noodgevallen of onverwachte situaties.
Het Spaarslot is ontwikkeld op basis van klantwensen en een uitgebreid gebruikersonderzoek. Hieruit blijkt dat de helft van de ING-klanten het tijdslot waardevol vindt en van plan is om het te gebruiken. Klanten gaven aan dat het Spaarslot hen kan helpen bij het versterken van hun financiële discipline.
Het Spaarslot is een aanvullend onderdeel van functies in de app waarmee ING haar klanten helpt om een gezonde buffer op te bouwen. Eerder lanceerde ING Rond af & Spaar, waarmee klanten automatisch kunnen sparen bij betalingen met de betaalpas, Apple Pay, Google Pay of iDEAL.
ING heeft ook aangekondigd dat de huidige Bankieren-app voor Nederlandse klanten voortaan simpelweg ‘ING’ zal heten. Volgens de bank sluit de nieuwe naam beter aan bij de functies van de app en maakt het de app gemakkelijker vindbaar in appstores.
emerce
06-08-2025 08:08