De (Belgische) My bpost-app ondervindt momenteel storingen, wat ertoe leidt dat gebruikers hun pakketten niet kunnen volgen of ophalen via pakketautomaten. Er verschijnen foutmeldingen zoals ‘kon geen verbinding maken’, wat volgens Bpost veroorzaakt wordt door ontbrekende locatie- of bluetoothtoegang, of doordat de gebruiker zich bij een verkeerd automaat probeert aan te melden.
Daarnaast melden veel gebruikers via sociale media en Reddit dat hun pakketjes vastzitten door stakingsacties van Bpost-personeel. Op verschillende forums wordt duidelijk dat pakjes door blokkades in sorteercentra – vooral in Wallonië – rond blijven draaien, soms al weken.
Ook in Vlaanderen kampen klanten met frustratie: sommige geliefde zendingen worden afgeleverd bij pakjespunten ver van huis, zoals in Decathlon-winkels tientallen kilometers verderop,
Bpost wijst erop dat bepaalde technische vereisten – zoals locatie- en bluetoothtoegang – noodzakelijk zijn om pakjesautomaten correct te gebruiken. Ook benadrukken ze dat pakketten die na vijf werkdagen niet zijn opgehaald, alsnog aan huis worden geleverd. Verder probeert het bedrijf oplossingen te vinden door maatregelen zoals dagelijk evalueren van de situatie en het heroverwegen van leveringsprocedures.
emerce
26-06-2025 14:55