Een groep bedrijven rondom ondernemer Rob Bogaers verenigt zich als partners onder de merkvlag Solid Agencies.
Aan de eigendomsstructuren verandert verder niets. Het gaat om een overkoepelende merkstrategie waar de labels zich onder kunnen scharen, met behoud met hun eigen identiteit.
Bogaers tegen Emerce: “Solid is de groepsnaam, de bedrijven zijn partners. Op de achtergrond delen we zaken rondom backoffice, HR, finance en binnenkort zitten we allemaal in hetzelfde pand. Zeshonderd vierkante meter aan de Bredaseweg”. Met zo’n veertig man.
De bedrijven in de groep, waar de ondernemer stuk voor stuk minderheidsbelangen in heeft, zijn: Find Factory, Talent Factory, Webworx, Clickx en Asega. Allemaal bedrijven uit de omgeving van Tilburg.
Het nadrukkelijke doel van Solid is geen private equity aan te sluiten en dan al ebitda-stapelend een grote bedrijvengroep te bouwen. Dat kan ook niet, want de eigenaren van de afzonderlijke labels hebben de meerderheid van de aandelen.
Een expertise die onder het nieuwe gezamenlijke dak zal worden ontwikkeld is audiovisuele productie. Er komen meer nieuwe initiatieven, maar daarover wil Bogaers nog geen details geven.
Over de impact van AI op zijn sector: “In de performance- en datahoek merken we weinig ingrijpends. Maar waar we met content te maken hebben, merken we veel. Het ontwerpen van mediaproducties is veel goedkoper te geworden.”
Foto: Giancarlo Cadengue Conti, Unsplash
emerce
24-06-2025 12:56