Het Amerikaanse Webflow, een van de snelstgroeiende websitebuilders, heeft het Nederlandse bureau Cut the Code benoemd tot officiële Webflow Enterprise Partner.
Opvallend is, dat dit niet een regulier of traditioneel designbureau is. Cut the Code is opgericht en wordt geleid door de pas 23-jarige Erwin Luijendijk.
Aan Emerce legt de ondernemer uit, dat er bij met name marketingafdelingen steeds meer vraag is naar low of no code websites. Anders gezegd: deze afdelingen willen hun eigen sites kunnen inrichten zonder daarvoor een specialistisch designbureau in te schakelen.
Webflow is een platform waarmee deze afdelingen dat zelf kunnen doen. Cut the Code helpt bij het inrichten van deze nieuwe systematiek en leert de medewerkers hun ontwerpwensen zelf te realiseren. In plaats van langdurige contracten of gesloten systemen, levert websites die marketingteams zelf kunnen beheren en aanpassen.
Het label ‘enterprisepartner’ laat zien dat Luijendijk en zijn team in Utrecht de grootste klanten aan kunnen.
Cut the Code bouwde eerder al aan campagnes voor Samsung, het platform van Vacature Via, en de Duitse SaaS scale-up Caya. Ze werden finalist bij de Webflow Partner Awards 2022 en wonnen Dutch Interactive Awards voor Best Talent en de Disruptor Award 2023. Ook is Cut the Code partner van de Stichting Dutch Digital Design.
Andere bedrijven die werken met Webflow zijn Dropbox, Spotify en Sendcloud.
Luijendijk is ook bekend als beheerder van de grootste Nederlandstalige no-code community van Europa, met meer dan 1.500 actieve leden.
emerce
23-06-2025 13:59