Recharge, Europees marktleider in de distributie van digitale prepaid producten, heeft zijn sterkste jaar ooit afgesloten. De omzet groeide 32 procent naar 74 miljoen euro met bijna een verdubbeling van de winst voor bijzondere lasten naar acht miljoen.
Het bruto handelsvolume, de waarde van de verkochte opwaarderingen, steeg met 39 procent tot 695 miljoen euro. Bij dit tempo, maar wel met meerekenen van overgenomen activiteiten, groeit het bedrijf dit jaar naar een GMV van een miljard euro of iets meer. Die slag om de arm is redelijk, want Recharge koopt het Engelse Giftcloud om uit te breiden naar B2B-activiteiten.
Recharge heeft ook stappen gezet met de aanvraag van een Payment Institution vergunning bij De Nederlandsche Bank. Hiermee wil het bedrijf zijn propositie verbreden met financiële diensten voor consumenten in heel Europa.
Günther Vogelpoel, CEO van Recharge, zegt in een persbericht: “2024 was een cruciaal jaar voor ons. We hebben onze marktpositie versterkt, de basis gelegd voor toekomstige groei en sterke prestaties geleverd over de hele linie. De online vraag naar prepaid betaaloplossingen groeit snel, terwijl wij toonaangevende merken verbinden met een groeiend aantal consumenten en daarmee uitstekend gepositioneerd zijn om deze transitie aan te voeren. Met schaal, winstgevendheid en een sterke innovatiepijplijn zijn we klaar voor de volgende fase.”
ABN AMRO stelde begin dit jaar 45 miljoen euro beschikbaar aan het Amsterdamse bedrijf om, als de gelegenheid zich ertoe aandient, overnames te kunnen financieren. De CFO omschrijft het met ‘om onze M&A-agenda te versnellen’.
Afbeelding: AI-gegenereerd met Gemini 2.5
emerce
12-06-2025 13:49