DPG Media introduceert de attention score, een innovatieve metric waarmee adverteerders inzicht krijgen in de attentiewaarde van hun digitale advertenties. De score toont niet alleen of een advertentie daadwerkelijk is gezien, maar ook hoeveel aandacht deze heeft gekregen.
De attention score stelt DPG Media kosteloos beschikbaar aan adverteerders die seamless ads inzetten. Dit initiatief helpt adverteerders om hun campagnes efficiënter en effectiever in te zetten en hun merkimpact te vergroten.
Met de attention score zien adverteerders voortaan bij al hun campagnes waar eamless ads worden ingezet hoeveel aandacht hun advertentie genereert. Deze informatie is standaard beschikbaar in hun campagnerapportage en dashboards, weergegeven als een index. De index wordt gemeten door geaggregeerde signalen te analyseren, zoals of een advertentie zichtbaar was (viewability) en hoe lang, maar ook algemene interactiepatronen, zoals engagement en click through rate. Deze worden samen met nog vele andere variabelen omgezet naar één heldere score.
Voor deze meting werkt DPG Media samen met DoubleVerify, de enige partij die door de Media Rating Council (MRC) is geaccrediteerd voor dit type metingen. Hierdoor zijn adverteerders verzekerd van een betrouwbaar en consistent meetproces.
emerce
12-06-2025 12:38