Het aantal dagelijkse gebruikers en de intensiteit van gebruik van de Chinese shopping-app Temu in de VS stort in.
Cijfers van Sensor Tower, een analist van app-gebruik, laten zien dat de Temu de helft van zijn gebruikers is verloren.
Daarnaast heeft het zijn acquisitiebudgetten sterk teruggeschroefd, dus er is ook weinige nieuwe aanwas. Nog geen tien procent in de afgelopen maand, aldus cijfers van persbureau Reuters.
Anders dan Shein blijkt Temu bovendien slecht in staat de hogere kosten door te berekenen aan klanten. Chinese bedrijven hebben immers te kampen met importheffingen in de VS.
In de kwartaalcijfers van Temu-moeder PDD Holdings was het Amerika-effect niet echt te zien. Financieel hoofd Jun Liu verwacht dat dat effect in de loop van dit jaar manifester wordt.
Om de terugval op de Amerikaanse markt op te vangen, investeren Chinese partijen meer in reclame en infrastructuur op de Europese en zuid-oost Aziatische markt.
Foto: Suzi Kim, Unsplash
emerce
04-06-2025 06:40