Na de zomer lanceert ABN AMRO de bank-app BUUT, “die volledig ontwikkeld is vanuit de belevingswereld van jongeren”.
In principe is de app al klaar voor publieke lancering, maar de bank neemt de komende weken nog de gelegenheid om met een grotere groep een beta test te houden.
Rond het begin van het nieuwe schooljaar gaat BUUT live.
Een woordvoerster van de bank legt uit: “Van de groep tussen de elf en achttien jaar weten we dat ze het lastig vinden met geld om te gaan. Geld is niet tastbaar voor hen. Met Tikkie kun je alleen betalen, maar met de technologie en expertise van dat team hebben we een bank-app gemaakt die aansluit op de leef- en belevingswereld van jongeren.”
“De app is geslaagd als we van de kinderen zelf terugkrijgen dat bankieren leuker is geworden.”
Gebruikers van BUUT kunnen daarmee betalen, sparen en budgetteren. Via een aparte log-in kunnen ouders meekijken in de app. Zij dragen immers de verantwoordelijkheid over de kinderen.
“De content in app is gericht op financiële educatie en is compact en snel voor de kinderen en uitgebreid voor volwassenen.” De inhoud hiervan is gemaakt na gesprekken met experts, onder wie wetenschappers en het Nibud.
ABN AMRO lanceerde eerder al doelgroep-apps in de vorm van Tikkie, New10 en BUX.
emerce
03-06-2025 12:53