De brutowinst van betaalverwerker Mollie is vorig jaar met 30 procent gestegen naar 115 miljoen euro, terwijl de omzet met 28 procent toenam, tot 214 miljoen euro.
Deze groei is te danken aan een duidelijke productfocus en voortdurende internationale uitbreiding, zo zegt het bedrijf zelf. Tegelijkertijd bleven de operationele kosten het hele jaar stabiel. De strategische koers van Mollie resulteerde bovendien, voor het eerst sinds 2018, in een positieve EBITDA.
Mollie ontwikkelde en lanceerde meerdere nieuwe producten, zoals Tap to Pay en Mollie Invoicing. Mollie Connect, de geïntegreerde betaaloplossing voor platformen, marktplaatsen, fintechs en banken, bleef daarnaast aan populariteit winnen. Verder zette Mollie nieuwe stappen in haar internationale groeistrategie door uit te breiden naar Italië.
In de eerste maanden van 2025 is Mollie al sterk gegroeid, gedreven door het succes van producten als Mollie Capital, in-person payments en de veelvuldige inzet van Mollie Connect. Met Mollie Connect kunnen SaaS-platformen betalingen op een eenvoudige manier integreren.
Mollie bedient Onze 250.000 klanten, van bekende merken zoals Otrium, Crisp en Cameranu tot de ‘plaatselijke bakker en marktkraam’.
emerce
03-06-2025 10:00