Kruidvat lanceert Digital Out of Home-netwerk in 775 winkels

Kruidvat start deze week met de landelijke uitrol van een Digitaal-Out-of-Home (DOOH) netwerk. Met een bereik van gemiddeld 5 miljoen wekelijkse winkelbezoekers biedt Kruidvat adverteerders de kans om via digitale etalageschermen te adverteren en zowel Kruidvat-bezoekers als shoppers in de winkelstraat te bereiken. Met deze stap biedt Kruidvat merken zowel on- als offline advertentiemogelijkheden onder de naam OptimO. Met de introductie van digitale schermen in de winkeletalage zet Kruidvat naar eigen zeggen een ‘volgende stap in de wereld van retailmedia’. Na de lancering van diverse online retailmedia proposities vorig jaar, kunnen adverteerders nu ook offline inspelen op de behoeften van hun doelgroep. Met OptimO kan dit zelfs vlak voor het aankoopmoment in de winkel, om zo nog meer impact te maken. Met dit nieuwe netwerk bereiken adverteerders zowel de Kruidvat-shoppers als het winkelend publiek dat dagelijks langs de schermen loopt. Dit maakt het netwerk geschikt voor zowel actiematige campagnes rond het aankoopmoment als voor merkcampagnes die inzetten op overweging en naamsbekendheid. Het netwerk wordt bovendien meegenomen in de eerstvolgende update van het Buitenreclame Onderzoek (BRO), waarmee het bereik van dit nieuwe netwerk inzichtelijk wordt gemaakt. Binnen drie maanden zijn 400 winkels voorzien van een scherm; dit groeit door naar 775 locaties verspreid over Nederland. “Met de uitrol van DOOH zetten we de kracht van online en offline volledig in. We bieden adverteerders nu een bijzonder krachtig omnichannel retail media netwerk – van online zichtbaarheid, digitale schermen in de winkel tot het toegankelijke maken van data uit de Kruidvat Club. Zo combineren we impactvolle kanalen met diep klantinzicht,” zegt Brenda Smith, CMO bij AS Watson Benelux. Voor de sales van het Digitale netwerk heeft Kruidvat een partnership gesloten met Global Media & Entertainment. Met een breed en hoogwaardig netwerk zorgen zij ervoor dat adverteerders iedereen buitenshuis bereiken op elk touchpoint van de customer journey. Voor de installatie en beheer van de digital signage schermen werkt Kruidvat samen met First Impression.
emerce
14-05-2025 08:20