VodafoneZiggo gaat ongeveer vierhonderd banen schrappen als onderdeel van een reorganisatie. Deze beslissing volgt op een aanhoudend verlies van klanten: in het eerste kwartaal van dit jaar raakte Ziggo opnieuw ruim 40.000 abonnees kwijt.
Pogingen om klanten vast te houden en nieuwe gebruikers aan te trekken hebben tot nu toe onvoldoende resultaat opgeleverd. Het bedrijf zegt daarom een nieuw plan te hebben ontwikkeld dat beter inspeelt op de veranderende behoeften van klanten.
“Om dit mogelijk te maken en ons succes op lange termijn veilig te stellen, vereenvoudigen we onze organisatie en zetten we mensen en middelen daar in waar ze het hardst nodig zijn,” aldus een woordvoerder van VodafoneZiggo tegen Nu.nl.
Van de vierhonderd banen die verdwijnen, wordt verwacht dat ongeveer de helft via natuurlijk verloop verdwijnt.
Het bedrijf erkent dat deze maatregel, die al werd aangekondigd bij de kwartaalcijfers, ingrijpend is: “We beseffen dat dit een grote impact heeft op onze medewerkers. We doen er alles aan om iedereen die getroffen wordt op een zorgvuldige, respectvolle en transparante manier te begeleiden.”
emerce
06-05-2025 20:07